Kalkandere MEM
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
Giriş yap

Şifremi unuttum

Kimler hatta?
Toplam 2 kullanıcı online :: 0 Kayıtlı, 0 Gizli ve 2 Misafir

Yok

[ Bütün listeye bak ]


Sitede bugüne kadar en çok 30 kişi 31st Temmuz 2017, 3:13 pm tarihinde online oldu.
En son konular
» Zümre öğretmenlerle tanışma
2009- 2010 Müzik dersi il zümresi Empty5th Ekim 2009, 10:03 pm tarafından Admin

» 2009- 2010 Özel Eğitim zümresi
2009- 2010 Müzik dersi il zümresi Empty3rd Ekim 2009, 11:39 am tarafından Admin

» 2009- 2010 Bilişim Teknolojileri dersi zümresi
2009- 2010 Müzik dersi il zümresi Empty3rd Ekim 2009, 11:36 am tarafından Admin

» 2009- 2010 Fen Bilgisi zümresi
2009- 2010 Müzik dersi il zümresi Empty3rd Ekim 2009, 11:31 am tarafından Admin

» 2009- 2010 Din Kültürü il zümresi
2009- 2010 Müzik dersi il zümresi Empty3rd Ekim 2009, 11:25 am tarafından Admin

» 2009- 2010 Beden Eğitimi dersi zümresi
2009- 2010 Müzik dersi il zümresi Empty3rd Ekim 2009, 11:21 am tarafından Admin

» 2009- 2010 Müzik dersi il zümresi
2009- 2010 Müzik dersi il zümresi Empty3rd Ekim 2009, 11:19 am tarafından Admin

» 2009- 2010 Görsel sanatlarl zümresi
2009- 2010 Müzik dersi il zümresi Empty3rd Ekim 2009, 11:16 am tarafından Admin

» 2009- 2010 Matematik il zümresi
2009- 2010 Müzik dersi il zümresi Empty3rd Ekim 2009, 11:06 am tarafından Admin


2009- 2010 Müzik dersi il zümresi

Aşağa gitmek

2009- 2010 Müzik dersi il zümresi Empty 2009- 2010 Müzik dersi il zümresi

Mesaj  Admin 3rd Ekim 2009, 11:19 am

2009 - 2010 EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI RİZE İLİ

SENEBAŞI MÜZİK DERSİ ZÜMRE ÖĞRETMENLERİ TOPLANTI TUTANAĞI

Toplantı tarihi : 15/09/2009
Toplantı yeri : Kurtuluş İlköğretim Okulu
Toplantıya katılanlar: Meltem AYDINOĞLU, Hakkı Hakan BAK, R.Özlem İMAMOĞLU, Ebru BEŞİR, Meltem AYDINOĞLU, Neslihan YAZICI, İpek GÜRCAN, Esra YÜCESAN, Şefika ÜST, Nagahan KALAYCI, Özge Pınar KARAKUK, Filiz BÜLBÜLOĞLU, Işıl CİHANOĞLU


GÜNDEM MADDELERİ

1-Açılış ve Yoklama

2- 2008 - 2009 Eğitim-Öğretim Yılının Değerlendirilmesi, Uygulamada Karşılaşılan Güçlükler İle Derslerin İşlenişinde Birlik ve Beraberliğin Sağlanması İçin Alınması Gereken Önlemlerin Tespit Edilmesi

3- Bir Önceki Öğretim Yılına Ait Zümre Kararlarının Gözden Geçirilmesi

4- ******çülük Konularının İşlenmesi

5- Ölçme Değerlendirmede Müşterekliklerin Sağlanmasının Belirlenmesi

6- Proje ve Performans Ödevlerinde Uygulanacak Usul ve Esasların Değerlendirilmesi

7- Dilek ve Temenniler




Gündem Maddelerinin Görüşülmesi

1-Zümre öğretmenleri 15-09-2009 tarihinde Saat 10:00 da müzik sınıfında toplandılar.Yoklama yapıldı,zümre başkanı Neslihan YAZICI ’nın açılış konuşması ile gündem maddelerinin görüşülmesine geçildi.

2- Bir önceki yılda başarının orta seviyede olduğu, başarıyı arttırmak için öğrencilerde planlı ve düzenli çalışma, konu üzerinde ayrıntılı durulması, konuların tekrar edilmesi, derse hazırlıklı gelinmesi gerektiği müzik öğretmeni Özlem İMAMOĞLU tarafından belirtildi.

Öğrencilerin ders kitabının olmaması derse hazırlıklı gelememelerine neden olduğu ve bu durumun dersin verimini düşürdüğü müzik öğretmeni Ebru BEŞİR tarafından belirtildi.

Okullarda müzik odasının bulunmaması, gerekli müzik aletlerinin ve materyallerin olmamasının dersin işlenişinde zorluklar yarattığı müzik öğretmeni Meltem AYDINOĞLU tarafından belirtildi.






Ders saatinin bir saat olmasının müfredatın işlenmesinde sorun yarattığı, 4.ve 5. sınıflara branş öğretmenlerinin girememesi, bu dersleri idareciler ve sınıf öğretmenleri tarafından işlenmesinin 6 - 7 ve 8. sınıflardaki dersin devamında sıkıntı yarattığı müzik öğretmeni Şefika ÜST tarafından belirtildi.

Toplantıda söz alan müzik öğretmeni Neslihan YAZICI ; ders saatlerinin yeterli olmaması,sınıfların kalabalık olması, müzik eğitiminin sadece orta öğretimin sonuna kadar sürmesi, müzik bilgisinin daha sonraki yaşamda ihtiyaç hissedilmemesi v.b. sebepler dersi ve öğretmeni olumsuz yönde etkilemektedir dedi.Bu sebeple de şu kararlar alınmıştır:

A)Sınıf seviyelerine uygun ders verilmesine,
B)Tüm öğrencilerin aktif olarak derse katılımlarının sağlanmasına,
C)Pasif olan öğrencilerle özel olarak ilgilenilmesine,
D)Yetenekli öğrencilere fırsat tanınmasına,
E)Yetenekli olmadan da ilgi ve istekle belirli seviyeye gelineceğine, öğrenci velileriyle işbirliği içinde bulunulması, bireysel veli görüşmeleri yapılmasına karar verildi. Yetenekli öğrencilere ders saatleri dışında egzersiz programı hazırlanması sonucunda başarının artacağı belirtildi.

Herhangi bir enstrüman çalmanın kulağı geliştirmede büyük önemi olduğu için her öğrencinin, teminin kolay ve de ucuz olması sebebiyle blokflüt kullandırıldığı, fakat kullanılan çalışma kitaplarındaki şarkıların ya seviyenin altında ya da üzerinde olduğu müzik öğretmeni İpek GÜRCAN tarafından belirtildi.

3-Bir önceki döneme ait zümre kararları gözden geçirilerek alınan kararlara uyulduğu belirtilmiştir.

4-****** İlke ve İnkılapları Öğretim Esasları Yönergesi okundu. Milli Bayramlarda Milli Marşlara, ****** Marşlarına yer verilerek vatan, millet, ****** sevgisini arttırıcı çalışmalar yapılması kararlaştırıldı. Konuların işlenişi esnasında ******’ün Güzel Sanatlara verdiği önem, sanatseverliği, güzel sanatlarla ilgili veciz sözleri, Türk Müziğinin geliştirilmesi ve muhafaza edilmesi hakkındaki görüşleri, Milli Kültür Anlayışı, sevdiği şarkı ve türküler ele alınarak bu konular çerçevesinde bilgiler verilmesi kararlaştırıldı.

Müzik öğretmeni Hakkı Hakan BAK söz alarak; ****** İlke ve İnkılaplarına bağlı ,ulusal bilinci gelişmiş, ince sanat zevkine sahip kültürlü bireyler yetiştirme anlayışı her zaman göz önünde bulundurulmalıdır. ******çülük kazanımları yıl içerisinde tekrarlı olarak(10 Kasım ******'ü Anma Haftası,29 Ekim Cumhuriyet Bayramı, 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı,19 Mayıs ******'ü Anma ve Gençlik Bayramı v.b. özel gün ve haftalarla ilişkilendirilerek işlenecektir dedi.

5- İlköğretim Müzik Dersi Öğretim Programı incelendi; programın “dinleme-söyleme-çalma”,”müziksel algı ve bilgilenme”,”müziksel yaratıcılık” ve “müzik kültürü” adı altında 4 temel öğrenme alanı üzerine oturtulduğu görüldü. Bu programda verilen etkinliklerin öğrenme-öğretme sürecinde öğrencinin etkin rol almasını sağlayacak biçimde düzenlenmesine; çevresel özellikler ile öğrencilerin ilgi, ihtiyaçları ve var olan bilgileri de göz önünde bulundurularak öğrenci merkezli ve yapılandırmacı yaklaşıma uygun planlanmasına dikkat edilmesi kararlaştırıldı.
6- Performans görevlerinin artık öğrenciler için sıra dışı bir olay olmaktan çıktığı ve olağan bir olay haline geldiği, Derse ilgisi az, sorumluluklarını yerine getirmeyen öğrencilerin performans görevi konusunda da aynı duyarsızlıklarını devam ettirdikleri müzik öğretmeni Esra ÜST tarafından belirtildi.
‘İlköğretim Kurumları Yönetmeliği 20.08.2007 Tarih ve 26619 sayılı resmi gazetede yayınlanan değişikliklerden biri de performans ödevleri ile ilgili olduğu, Performans ödevleri performans görevi olarak değiştirildiği ve öğrencilere yaptırma zorunluluğu getirildiği. Yani ‘Bunu yaptırmak öğretmenin görevi olduğu belirtildi.



Bunun üzerine; öğrencilerin sıkılmayacağı,uygulama ağırlıklı ödevler verilmesine; konular dağıtılırken öğrencilerin yetenek ve isteklerinin de dikkate alınmasına,zorunlu kalındığı ve gerekli görüldüğü takdirde zümredeki ödev konularından farklı konularda da ödev verilmesine karar verildi.


PROJE ÖDEVİ KONULARI (II. KADEME)
a)- Elindeki malzemeleri kullanarak hayalindeki enstrümanın maketini yapması
b)- Müzik eşliğinde gösteri hazırlanması
c)- Müzik dergisi hazırlanması
d)- Beste çalışması yapılması
e)- Enstrümantal bir eserle ilgili hikaye yazılması
f)- Müzik terimlerinden oluşan çengel bulmaca hazırlanması
g)- Müzik terimlerinden oluşan sözcük avı bulmacasının hazırlanması

PERFORMANS ÖDEV KONULARI (II. KADEME)

a)- Ülkemizde yapılan müzik festivalleri hakkında sunum hazırlanması
b)- ****** ve müzik konulu sunum hazırlanması
c)- Sınıfta öğrenilmemiş güncel ve sevdiği bir parçanın çalınması.
d)- Müzik eşliğinde dans gösterisi hazırlanması.
e)- Bir türkünün hikâyesinin canlandırılması.
f)- İstiklal Marşımızın Kabulü
g)- ******’ün Müziğe ve müzik sanatçılarının yetiştirilmesine verdiği önem
h)- Prozodi(ezgi ve sözün uyuşumu)
ı)- Müzik kültürümüzün tarihsel oluşumu
i)- ******'ün Türk müziğine verdiği önem
j)- Çalgı ve ses toplulukları
k)- Türkülerimiz ve hikayeleri
l)- Geleneksel müziklerimiz
m)- ******’ün belirlediği müzik ilkeleri doğrultusunda yapılan çalışmalar.
n)- Çoksesli Çağdaş Türk Müziğinin öncüleri
o)- Makamlar ve dizileri
ö)- Ülkemiz müziği ile diğer ülkelerin kültürleri arasındaki ilişkiler.
p)- Müzik eşliğinde şiir dinletisi hazırlanması.
r)- Koro gösterisi hazırlanması.
s)- Çeşitli enstrümanlar eşliğinde şarkıların hazırlanması
ş)- Ülkemizde müzik eğitimi veren kurumlar hakkında sunum hazırlanması.
t)- Seçilecek bir enstrümanın sınıfta tanıtılması
u)- İstiklal Marşı'nın yönetimi
ü)- Sınıfta şarkı öğretimi
v)- Dünyaca ünlü müzisyenler ve eserleri hakkında araştırma yapılarak eserlerinin dinletimi.
y)- Öğrencinin ya da grubun belirleyeceği serbest konu










I.KADEME

PERFORMANS ÖDEV KONULARI

a)- Çocuk şarkılarının seslendirilmesi
b)- Sevdiği bir şarkının çalınması.
c)- Çizgi film müzikleri konulu sunum hazırlanması
d)- Müzikli gösteri hazırlanması
e)-Öğrencilerin belirleyeceği serbest konu



1. dönem:

Proje veriliş: Kasım 1. Hafta
Toplanması: Nisan 4. Hafta

1. Dönem Performans Ödevi

Veriliş tarihi: Kasım 1. Hafta
Toplanması : Aralık 1. Hafta

2. dönem Performans Ödevi

Veriliş tarihi: Mart 2. Hafta
Toplanması: Nisan 2.Hafta


Proje ve Performans Ödevleri öğrencilere verilirken yararlanılacak kaynakların, öğrencilere önceden bildirilmesine; Öğrencilerin yaptığı çalışmaların belirli aralıklarla takip ve kontrol edilmesine; Proje ve Performans değerlendirilmesinde, öğrencilerin seçeceği ödev konularına göre, öğretmen tarafından hazırlanacak olan değerlendirme ölçeği veya dereceli puanlama anahtarına göre değerlendirilmesine karar verildi.

Öğrencilere bir ders yılında istedikleri takdirde 1 proje verilmesine,
Her yarıyılda 2 uygulama sınav yapılmasına,
Her yarıyılda 1 performans ödevi (grup ya da bireysel) verilmesine,
Her yarıyılda ders içi performansları olarak 1 derse katılım puanı verilmesine, karar verilmiştir.

8-2009 - 2010 Eğitim-Öğretim yılının başarılı geçmesi dileğiyle toplantıya son verildi.

Admin
Admin

Mesaj Sayısı : 15
Kayıt tarihi : 11/09/09

http://kalkanderemem.yetkinforum.com

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

Sayfa başına dön


 
Bu forumun müsaadesi var:
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz