Giriş yap

Şifremi unuttum

Kimler hatta?
Toplam 1 kullanıcı online :: 0 Kayıtlı, 0 Gizli ve 1 Misafir

Yok

[ Bütün listeye bak ]


Sitede bugüne kadar en çok 6 kişi 24th Kasım 2013, 6:38 am tarihinde online oldu.
En son konular
» Zümre öğretmenlerle tanışma
5th Ekim 2009, 10:03 pm tarafından Admin

» 2009- 2010 Özel Eğitim zümresi
3rd Ekim 2009, 11:39 am tarafından Admin

» 2009- 2010 Bilişim Teknolojileri dersi zümresi
3rd Ekim 2009, 11:36 am tarafından Admin

» 2009- 2010 Fen Bilgisi zümresi
3rd Ekim 2009, 11:31 am tarafından Admin

» 2009- 2010 Din Kültürü il zümresi
3rd Ekim 2009, 11:25 am tarafından Admin

» 2009- 2010 Beden Eğitimi dersi zümresi
3rd Ekim 2009, 11:21 am tarafından Admin

» 2009- 2010 Müzik dersi il zümresi
3rd Ekim 2009, 11:19 am tarafından Admin

» 2009- 2010 Görsel sanatlarl zümresi
3rd Ekim 2009, 11:16 am tarafından Admin

» 2009- 2010 Matematik il zümresi
3rd Ekim 2009, 11:06 am tarafından Admin


2009- 2010 Matematik il zümresi

Önceki başlık Sonraki başlık Aşağa gitmek

2009- 2010 Matematik il zümresi

Mesaj  Admin Bir 3rd Ekim 2009, 11:06 am

2009–2010 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI SENE BAŞI MATEMATİK DERSİ ZÜMRE ÖĞRETMENLER KURULU TOPLANTI TUTANAĞIDIR

TOPLANTI TARİHİ : 15.09.2009
TOPLANTI SAYISI : 1
TOPLANTI YERİ : MERKEZ KURTULUŞ İLKÖĞRETİM OKULU

GÜNDEM MADDELERİ
1. Açılış ve yoklama.

2. 2008–2009 Eğitim öğretim yılının değerlendirmesi.
a) ÖSS ve SBS sonuçlarının branşlar bazında değerlendirilmesi.
b) Yeni ders programının branşlar bazında değerlendirilmesi.
c) 2008–2009 Eğitim öğretim yılında gerçekleştirilemeyen çalışmaların tespit edilmesi.

3. Önceki döneme ait zümre kararlarının gözden geçirilmesi ( Rize meb.gov.tr ) adresinde mevcut duyurular.

4. Uygulamada karşılaşılan güçlükler ile dersin işlenişinde birlik ve beraberliğin sağlanması için alınması gereken önlemlerin tespit edilmesi.

5. ******çülük konularının işlenmesi.

6. Ünite ve konuların işlenmesinde zaman sürelerinin ÖSS ve SBS sınavlarının da göz önünde alınarak değerlendirmelerinin yapılması.

7. Sınıf ortamında her seviyede öğrenci olduğu dikkate alınarak branşlar bazında uygulanacak öğretim metotları ile araç ve gereçlerin değerlendirilmesi.

8. Ölçme ve değerlendirmede müşterekliklerin sağlanmasının belirlenmesi.

9. Proje ve performans ödevlerinde uygulanacak usul ve esasların değerlendirilmesi.

10. Öğrencilere kitap okuma alışkanlığının kazandırılması için gerekli tedbirlerin alınması.

11. Dilek ve temenniler.



GÜNDEM MADDELERİNİN GÖRÜŞÜLMESİ

1. Zümre Başkanı Seyfettin KOLAY tarafından açılış ve yoklama yapıldı. toplantıda Gülay TÜRÜT, Muhammet ÖZKAYA , Reyhan ÖZTÜRK, Zülfiye Tekin AKTAŞ, İsmail AVCI, Osman OKÇU, Ömer Oğuz USTA, Sevcan RAKICI, Fatma DURMUŞ, Hanife ÇAKIR, Mehmet YAVUZ, Hamdiye ÇEMBERCİ, Nimet ÖNER, Nida BEDİR, Hikmet ALEV, İlknur BORAN, Barış SAKALLIOĞLU, Fikri Semih BİNALİ, İbrahim KAYA, Cansel ÖZCİHAN, Mehmet Cesim YUFKACI, Yakup ÖZTÜRK, İsmail KARABAYIR, İdris YILDIZ, Pınar MERT, Derya BAYRAKTAR, Mahmut TOPÇU, Emine BATTAL, Görkem Güven, Selçuk USTA, Bahar TURAL, İbrahim OĞUZ, Fatih TANDOĞAN ve Ülkü BALÇIK’ın hazır olduğu görüldü.
Yazmanlığa Barış SAKALLIOĞLU seçildi.

Gündem maddelerinin okunması ile toplantıya başlandı.


2. 2008–2009 Eğitim öğretim yılının değerlendirmesi yapıldı.
a) Zümre Başkanı Seyfettin KOLAY tarafından SBS sonuçlarının 6.sınıflar Türkiye geneli 2,38 Rize geneli 2,33 Merkez ilçe geneli 2,17 7. sınıflar Türkiye geneli 2,40 Rize geneli 2,52 Merkez ilçe geneli 2,44 8. sınıflar Türkiye geneli 2,35 Rize geneli 2,40 Merkez ilçe geneli 2,45
olduğu ifade edildi. Bu sonuçlara göre 6. Sınıflarda başarı ortalaması Türkiye ortalamasının altında olduğu ve dikkat çeken önemli noktalardan birinin 6. ve 7. Sınıflarda Merkez ilçenin ortalamalarının ilçelerin ortalamalarının altında olduğu ve bunun kabul edilemez olduğu Seyfettin KOLAY tarafından ifade edildi. Bu tablonun düzeltilmesinin bu grubun görevi olduğunu, bu öğretim yılında bize yakışan, bir başarının mutlaka sağlanması gerektiği vurgulandı. En iyi ortalamanın da 8. Sınıflarda olduğu söylendi.
*Ülkü BALÇIK “ilçelerdeki öğrenci başarılarının yüksek olması öğrenci sayılarının az olması ve buna bağlı olarak öğretmenlerin öğrencilerle biraz daha fazla ilgilenebilmesidir” diye ifade etti.
Hikmet ALEV okulunda fen ve matematik ortalamaları arasındaki farkın geçen yıla oranla arttığını *Seyfettin KOLAY öğrencilere matematiğin sevdirilmesi gerektiğini, günlük hayatla ilgili problemlerin sınıf ortamında öğrenciler ile tartışılması ve çözülmesi yönteminin matematiğin sevdirilmesi için kullanılabileceğini ve matematiğin okullarda korkulan bir ders olmaktan çıkarılıp, günlü hayatın bir parçası olduğunun anlatılarak sevdirilmesi gerektiğini söyledi.
* Seyfettin KOLAY öğrencilerin psikolojilerinin dikkate alınarak derslerin işlenmesi ve öğretmenlerin davranışlarını; sevgi ile öğrencilerin kendine güvenlerini artıracak şekilde, yönlendirmeleri gerektiğini vurguladı.
*Zülfiye TEKİN AKTAŞ aynı öğrencilerin 7. Sınıfta ve 8. Sınıfta girdikleri SBS sınavlarında matematik netleri arasında belirgin bir azalma olduğunu, bütün okullarda nispeten böyle olduğunu ve bunun sebebinin sorulardaki niteliğin bilgi ağırlıklı olmasının olduğunu söyledi. SBS sorularının Fen ve teknoloji dersinde daha çok yoruma dayalı olduğunu fazla bilgi içermediği konuların günlük hayatla daha çok iç içe olduğu, Matematik sorularının ise daha çok bilgiye dayalı olduğu bunun içinde başarının bu dersler bazında farklı olduğunu ifade etti.
*Pınar MERT Anadolu liselerinin yaygınlaşmasının meslek liselerine gidecek birçok öğrencinin bu okullara kayıt yaptırabildiğini ve çalışma azmini azalttığını ifade etti.
Canser ÖZCİHAN dershanelerin okula yardımcı olmaktan çok uzak olduğunu, yeni sistem ile ilgili soruların SBS sınav kapsamında çoğunlukta olmadığını söyledi. Dershanelerin eski sistem ile ilgili sorular sordukları için dershaneler ile işbirliği içinde olunması gerektiğini söyledi.
*Mahmut TOPÇU okullarda test tekniğinden ziyade günlük hayatla ilintili soru çözülmesi ve yorum yapma yeteneğinin üzerinde daha çok durulmasının faydalı olabileceğini söyledi. Başarı ortalamalarının iyi olduğu bunu artırmak için çalışmalara devam edilmesi gerektiği ifade edildi. Test sorularını ise dershanelerin vermesi gerektiğini söyledi. Ayrıca dershane öğretmeni olduğu için iyi bildiği bir konunun da öğrencilerin okullarda daha yakından tanına bileceği olduğunu söyledi.
*Emine BATTAL dershanelerin pekiştirme görevinin olduğunu ve yeni programa dershane olarak uyduklarını söyledi.
* Seyfettin KOLAY dershanelerin eğitimin dışında olması bir kenara; ders araç gereci satan kuruluşların dahi eğitimin bir parçası olduğunu ama her kurum ve kuruluşunda sorumluluklarını bilerek çalışması gerektiğini söyledi.
*Seyfettin KOLAY velilerin dershaneleri ziyaret etmelerinin öğrencinin alacağı eğitimi olumlu etkilemekle birlikte Okul müdürünün veya idarecilerin öğrencilerinin devam ettiği dershaneleri mutlaka ziyaret etmeleri, öğrencilerinin durumu ve başarısı hakkında bilgi ve belgeler istemeleri, bu nedenle öğretmenlerin okul müdürlerinden ricada bulunup dershaneler ile konuşmaları rica edilebilir, dershaneye giden öğrencilerin çok iyi bilinmesi ve aylık periyotlarla takip edilmesi gerektiğini de söyledi.
*Hikmet ALEV SBS matematik sorularının ders ve çalışma kitabına uygun olmadığını söyledi. Sorular hazırlanırken her seviyedeki öğrenciye yönelik soru hazırlanabileceği vurgulandı.


b) İsmail KARABAYIR yeni ders programının eğlenceli olduğunu fakat eksiklerinin olduğunu ifade etti. Soruların matematik yanında çok çeşitli dallandırıldığı ve yapabilecekleri de soğutabildiğini söyledi. Kılavuz kitapların daha iyileştirilmesi gerektiği vurgulandı. Türkiye genelinde kitapların aynı sınıflarda tek olması ve kitapların bir daha gözden geçirilmesinin faydalı olacağı Hikmet ALEV tarafından vurgulandı. Ayrıca kitapların boyutlarının çok büyük olduğunu ve taşınmalarının zorluğundan bahsedildi.
“Çeyrek açıklık ve standart sapma” konularında çelişkilerin olduğu bu çelişkili konulardan SBS sınavında soru gelmediği söylendi.
Zümre Başkanı Seyfettin KOLAY eskiden bölgesel ve kültürel farklılıklardan dolayı ders kitaplarını farklılıklar gösterdiğini, fakat günümüzde merkezi bir sınav sistemi olduğu için aynı kitap sisteminin uygulanmasının daha yararlı olabileceğini vurguladı.
*Ömer Oğuz USTA müfredatın çok yoğun olduğunu konuların azaltılmasının gerektiğini ifade etti. Kazanımlar fazla olduğu, tatillerde hesaba katıldığında kazanımların kazandırılmasının yetişmeyeceğini söyledi.
*Fikri Semih BİNALI son konuların genelde işlenmediğini zamanın yetersiz kaldığını ifade etti. Fedakarlık yapmadan konuların yetiştirilmesinin imkansız olduğunu, bu fedakarlığın; bazı konuların işlenmemesi şeklinde konulardan veya acele ederek zamandan-bazı öğrencilerden olabileceğini söyledi.
c) Muhammet ÖZKAYA öğrencilere okuma ve anlama çalışmalarının faydalarını anlatamadık dolayısı ile başarılarını da etkilemektedir. Başarısızlıkların sebebinin genellikle matematik öğretmenlerine çıkarıldığını fakat idarecilerin destek vermemesinin başarısızlıkta daha büyük bir etken olduğunu söyledi. En fazla üzerinde çalışılan ve önem verilen ders olan matematiğin başarısı en düşük ders olduğu vurgulandı.
*Gülay TÜRÜT öğrenci, öğretmen, veli ve yöneticiler arasında uyumun zayıf olduğunu ve öğrencilere sürekli çoktan seçmeye yönelttiğimizi ve öğrencilerin yorum yapma yeteneğinin zayıfladığını belirtti. SBS sonuçlarına bakılarak yapılan yanlışların görünmesinin zor olduğunu söyledi.
*Hikmet ALEV yapılan matematik yarışmasının devam etmesini fakat ödüllerinin verilmediğini, sıcağı sıcağına halletmenin faydalı olacağını belirtti. Olimpiyat sınavlarında bütün sınıflara olimpiyat ruhu içinde sorular sorulması fakat her sınıfa aynı soruların sorulmasının yanlış olduğu kanaatine varıldı.
Gündem maddesi ile ilgili Alınan Kararlar:
1- Başarısız öğrencilerin mutlaka derse katılımlarının sağlanması ve öğrenciler arasındaki seviye farklılıkları en aza indirilmesine karar verildi.
2- Matematik dersinde de okuma ve okuduğunu anlama üzerinde önemle durulmasına karar verildi.
3- Dönem içinde yapılacak en az üç sınavdan ,uygun olması halinde son sınavın ortak yapılmasına karar verildi.
3. Önceki döneme ait zümre kararları okundu. Buna göre:
*Hanife ÇAKIR ders kitabı, çalışma kitabı ve öğretmen kılavuz kitaplarının etkin kullanılmasının önemi vurgulandı.
*Pınar MERT matematik eğitim öğretiminde araç gereç kullanımının çok önemli olduğunu belirtti. Ders işlenirken etkinliklerin çok zaman aldığı, ders anlatırken daha basit yollardan anlatım yapılması ve öğrencileri araştırmaya yöneltmenin faydalı olacağı ifade edildi.
Velilerin eğitimin içine sokulması konusunda görüş birliğine varıldı.
Matematiğin sevdirilmesi için bir yol bulunması; örneğin çalışkan ve muhtaç çocuklara çalışma masası verildiği bunun gibi yardımların teşvik edilmesi gerektiği.
Televizyon programları konusunda velilerin duyarlı olması istendi. Her evde çalışma ortamının bulunmadığı vurgulandı.

Veli toplantılarında mutlaka matematik öğretmenlerinin de konuşması gerektiği söylendi.
2008-2009 zümre toplantı kararlarından katılmadığımız nokta olmadığı belirtildi.


4. Kılavuz kitaplardaki programa uyulması birlik ve beraberliği sağlayacaktır denildi. Yıl içindeki tatil ve olağan dışı durumlar nedeniyle ders yapılamayan günlere rastlayacak derslerimizin olabileceği düşünülerek, derslerin başladığı ilk günden itibaren proğrama göre deslerin işlenmesine ve programın gerisine kalınmamasına karar verildi.


5. 2504 sayılı tebliğler dergisine uygun olarak, ölçme ve geometri konularında yeri geldikçe ******çülük konularının işlenmesi. Ayrıca programda bulunan ve kılavuz kitaplarda da yer verilen konuların işlenmesi ve ders defterlerine yazılması kararlaştırıldı.

6. Ünite ve konuların işlenmesinde zamanın yetersiz olduğu veya programlarda konuların fazla olduğu son konuların genelde sıkıştırıldığı ifade edildi.Bunu önlemek için her ders satının en iyi şekilde değerlendirilmesine karar verildi.

*İsmail AVCI konularının sıkıştırılarak anlatılmasının başarıyı belirgin bir şekilde düşürdüğünü, son aylarda konuların sıkıştırılarak anlatılmasının sebebinin elde olmayan tatiller olduğunu söyledi. Ayrıca kazanımların kazandırılması için verilen sürenin de yetersiz olduğunu söyledi.
Zümre Başkanı Seyfettin KOLAY sene başından itibaren işin sıkı tutularak konuların verilmesini ancak programın dışına çıkılmaması ve konuların önüne geçilmemesi gerektiğini söyledi. Ağırlıklı soru çıkan konuların boşta kalmayacağı şekilde konular verilebilir.
Merkezi sınav takviminin henüz açıklanmadığı. Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğünün sitesinde özellikle Sınavlar Dairesi Başkanlığı bölümünü zaman zaman ziyaret edilmesinin, onların duyurularına göre konulara ağırlık verilmesinin önemi vurgulandı. (Soru çıkacak konular bu siteden duyurulmakta)

7. Her öğrencinin seviyesine göre sorular sorulması ve öğrencilere matematiği sevdirmenin başarıyı artıracağı belirtildi. Çoklu zekâ kuramına uygun olarak kılavuz kitaplarda önerilen yöntem ve teknikler uygulanmalı. Okullarda araç gereç eksiği olmadığı belirtildi.
* Seyfettin KOLAY sınıflarda hep iyi öğrencilere yönelirsek, iyi öğrenciler ilerler. Dersin işlenişinde vasatın altıdaki öğrencilerinde derse katılımını mutlaka sağlamalıyız. Ayrıca öğretmenin öğrencilerini tanımasının önemini vurguladı.
*Ömer Oğuz USTA sistemimizin her öğrenciyi aynı kalıba sığdırmaya çalıştığını, mesela her öğrenci mühendis, doktor veya öğretmen olmak için çalışıyor. Kendi yetenekleri doğrultusunda ilerlemek isteyen öğrencilerinde desteklenmesi gerektiğini vurguladı. Her öğrenciden aynı başarı beklenmesinin yanlış olacağı belirtildi.
*Ömer Oğuz USTA kaynaştırma öğrencileri ile kalabalık sınıf ortamında ilgilenilemeyeceğine değindi.

Kurumlarda seviyenin altındaki öğrencilere yönelik, onlarında yapabilecekleri konulara yönlendirilmesi şeklinde yöntemler uygulanmalı.
Okullarımızda matematik ders araç gereçlerinin yeterli olduğu, fakat bazı okullarımızda malzeme sıkıntısı çekildiği belirtildi.
Çoklu zeka kuramında belirtilen bütün metotların yeri geldikçe kullanılmasına karar verildi.

8. Her dönemde en az 3 yazılı bir sınav ortak, en az bir performans, en az iki ders içi performans ve yıl içerisinde en az bir proje notu ile not değerlendirmesinin yapılması kararlaştırıldı. Proje ve performans görevlerinin araştırmacı ve bilimsel olmasına dikkat edilmesi gerektiği belirtildi.

9. İdris YILDIZ proje ve performans ödevlerinde uygulanacak usul ve esasların kılavuz kitaplara uygun paralel olarak değerlendirilmesi okul zümre toplantısında kararlaştırılmasına karar verildi. Ayrıca özgün proje ve performans ödevlerinin de okul zümrelerinde karar alınırsa verilebileceği belirtildi.

10. Öğrencilere kitap okuma alışkanlığının kazandırılması için Türkçe öğretmenleri ile işbirliği yapılması, Türkçenin doğru düzenli ve etkin kullanılmasına özen gösterilmesi kararlaştırıldı. Kitap okuma okutma konusunda özverili olunmalı. Matematik dersinin başarısının artması için de okuma ve okuduğunu anlama becerisinin önemli olduğu vurgulandı.
*Muhammet ÖZKAYA ayrıca velilerle görüşerek evlerde kitap okuma saatlerinin olması ve okuma anlamanın önemini vurguladı.

11. Bu benim eserim yarışmasının basamamakları ve nasıl uygulanacağı anlatıldı. Bu yarışmada özgün ve yeni eserler hazırlanarak sunulması ve yarışmaya eser gönderilmesi gerektiği kararlaştırıldı.

12. 2009–2010 Eğitim öğretim yılının sağlıklı, başarılı ve mutlu geçmesi dileği ile toplantıya son verildi.

Admin
Admin

Mesaj Sayısı: 15
Kayıt tarihi: 11/09/09

Kullanıcı profilini gör http://kalkanderemem.yetkinforum.com

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

Önceki başlık Sonraki başlık Sayfa başına dön

- Similar topics

Bu forumun müsaadesi var:
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz