Giriş yap

Şifremi unuttum

Kimler hatta?
Toplam 1 kullanıcı online :: 0 Kayıtlı, 0 Gizli ve 1 Misafir

Yok

[ Bütün listeye bak ]


Sitede bugüne kadar en çok 30 kişi 31st Temmuz 2017, 3:13 pm tarihinde online oldu.
En son konular
» Zümre öğretmenlerle tanışma
5th Ekim 2009, 10:03 pm tarafından Admin

» 2009- 2010 Özel Eğitim zümresi
3rd Ekim 2009, 11:39 am tarafından Admin

» 2009- 2010 Bilişim Teknolojileri dersi zümresi
3rd Ekim 2009, 11:36 am tarafından Admin

» 2009- 2010 Fen Bilgisi zümresi
3rd Ekim 2009, 11:31 am tarafından Admin

» 2009- 2010 Din Kültürü il zümresi
3rd Ekim 2009, 11:25 am tarafından Admin

» 2009- 2010 Beden Eğitimi dersi zümresi
3rd Ekim 2009, 11:21 am tarafından Admin

» 2009- 2010 Müzik dersi il zümresi
3rd Ekim 2009, 11:19 am tarafından Admin

» 2009- 2010 Görsel sanatlarl zümresi
3rd Ekim 2009, 11:16 am tarafından Admin

» 2009- 2010 Matematik il zümresi
3rd Ekim 2009, 11:06 am tarafından Admin


2009- 2010 İngilizce il zümresi

Önceki başlık Sonraki başlık Aşağa gitmek

2009- 2010 İngilizce il zümresi

Mesaj  Admin Bir 3rd Ekim 2009, 11:05 am

2009-2010 RİZE İNGİLİZCE İL ZÜMRESİ TUTANAĞI

Tarih: 15/09/2009
Yer : Kurtuluş İlköğretim Okulu

GÜNDEM:
1- Açılış ve Yoklama
2- 2008-2009 Eğitim-Öğretim yılının değerlendirilmesi
a- SBS sonuçlarının İngilizce branşı bazında değerlendirilmesi
b- Yeni ders programlarının İngilizce branşı bazında değerlendirilmesi
c- 2008-2009 Eğitim-Öğretim yılında gerçekleştirilemeyen çalışmaların tespit edilmesi.
3- Önceki döneme ait zümre kararlarının gözden geçirilmesi ( Rizemeb.gov.tr ) adresinde mevcuttur. ( Duyurular )
4- Uygulamada karşılaşılan güçlükler ile derslerin işlenişinde birlik ve beraberliğin sağlanması için alınması gereken önlemlerin tespit edilmesi
5- ******çülük konularının işlenmesi
6- Ünite ve konuların işlenmesinde zaman sürelerinin SBS sınavlarında göz önüne alınarak değerlendirmelerin yapılması.
7- Sınıf ortamlarında her seviyede öğrenci olduğunu dikkate alınarak İngilizce branşı bazında uygulanacak öğretim metotları ile araç ve gereçlerin değerlendirilmesi
8- Ölçme değerlendirmede müşterekliklerin sağlanmasının belirlenmesi
9- Proje ödevlerinde ve Performans görevlerinde uygulanacak usul ve esasların değerlendirilmesi
10- Öğrencilere kitap okuma alışkanlığı kazandırılması için gerekli tedbirlerin alınması
11- Dilek ve temenniler









1- Açılış ve yoklama yapıldı.
2- 2008-2009 Eğitim-Öğretim yılının değerlendirilmesi:
A- SBS: 7. sınıflarda SBS sonuçlarının diğer sınıflara oranla beklenilenin altında olduğu belirtildi. Yeşim UYSAL “ soruların çeldirici olduğunu ” belirtti. Sibel ELİBOL “ 7. sınıflar döneme çok az dilbilgisiyle başladıkları için zorlandılar. 8. sınıflar ise bir yıl önce yeteri kadar grameri öğrendikleri için kitabı anlamada zorlanmadılar, sadece kelime bilgisine yoğunlaştılar ” dedi. 6. sınıfların SBS’ de daha başarılı oldukları belirtildi.
B- Yeni ders programlarının branşlar bazında değerlendirilmesi: Ders programları tamamen öğrenci merkezli olup, yapılandırmacı öğretim tekniği ile uygun hale getirilmiştir. İngilizce dersinde sarmal öğretim tekniği daha çok kullanılmaktadır. Tekrarın yabancı dil öğretiminde çok önemli olduğu bilinmektedir.
C- 2008-2009 Eğitim-Öğretim yılında gerçekleştirilemeyenler: Tatil süresinin uzun olması sebebiyle müfredatı tamamlamakta güçlük çekildi. Dyned programında bir takım teknik aksaklıklar meydana geldi. Okulların fiziki yapısında sorunlar yaşandığından ( bilgisayar, internet, vb. ) Dyned ile ilgili yarıda kalan çalışmaların yapılacak olan Dyned seminerinde ele alınması gerektiği belirtilmiştir. Rize ilinde Dyned kullanımının diğer illere göre daha yaygın olduğu diğer illerden gelen yeni İngilizce öğretmenleri tarafından ortak görüş olarak belirtildi.
3- Önceki döneme ait olan il zümre kararları gözden geçirildi.
4- Uygulamada karşılaşılan güçlükler ile derslerin işlenişinde birlik ve beraberliğin sağlanması için alınması gereken önlemler: Görsel olarak hazırlanan materyallerle öğrencilerin derse motive olmalarının sağlanmasının gerekliliği, zaman yetersizliğinden dolayı konuların öğretmenlerin inisiyatifine bağlı olarak değiştirilmesi ve ileride soru çözme teknikleriyle tekrar edilmesinin sağlanmasının gerekliliği belirtildi.
5- ******çülük konularının işlenmesi: ****** ilke ve inkılâplarının derslerde sürekli göz önünde bulundurulmasının önemli olduğu Süleyman İNCE tarafından belirtildi. Mehmet Emin KARASLAN; kitaplardaki ******çülük ile ilgili konulara ek olarak dersin çeşitli bölümlerinde ******’ün hayatı ve ilke ve inkılâpları hakkında da bilgi verilmesinin uygun olacağını söyledi.
6- Ünite ve konuların işlenmesinde zaman sürelerinin SBS sınavı da göz önüne alınarak değerlendirilmesi: Şener MUSLU “ Müfredatta Dyned programı yok. Bu nedenle Dyned’i uygulamaya yönelik olan çalışma saati diğer konuların saatinden alınarak kullanılmaktadır, bu nedenle müfredatı yetiştirmekte sorunlar yaşanmaktadır ” Okuma parçaları ve soru çözümlerinde öğrencilere gerekli olan ipuçlarının ( tekniklerinin ) öğretilmesi ve önemle üzerinde durulması Canan ATALAY tarafından dile getirildi.
7- Öğrenme seviyeleri farklı olan ( önde veya geride olan öğrenciler ) öğrencilere ek çalışmalar, ödevler, görevlendirmeler vererek aradaki farklılıklar en aza indirilmeye çalışılmalıdır. Farklı soru ve farklı soru çözme teknikleri kullanarak öğrencilerin seviye farklılıkları birbirlerine hissettirilmemelidir. Ayrıca seviyesi düşük olan öğrenciler için öğretmen dosyasında kolay, anlaşılabilir materyaller bulundurulması ve ihtiyaç olduğunda kullanılmasının önemli olduğu belirtildi.
8- Ölme ve Değerlendirme: 4. ve 5. sınıflarda yönetmeliğe uygun olarak bir dönemde en az 2 sınav yapılması; 6., 7. ve 8. sınıflarda ise bir dönemde en az 3 yazılı sınav yapılmasının uygun olduğu Mihriban RAKICI tarafından dile getirildi.
9- Proje ödevleri ve Performans görevleri: Performans görevleri Ekim ayının içinde duyurulup Aralık ayı sonunda toplanmasının hem öğrenci hem de öğretmen için uygun olacağı Fatih ÖZKALAY tarafından belirtildi. Proje ödevlerinin Ocak ayı içinde verilip Mayıs ayı sonunda toplanmasının uygun olacağı da Bora ALİOĞLU tarafından belirtilmiştir.
10- Okullardaki Türkçe öğretmenleri ile fikir alışverişi ve işbirliği yapılarak kitap okuma alışkanlığının öğrencilere kazandırılması için çalışmalar yapılabilir. Okul kütüphanelerine İngilizce kitap alınması tavsiye adildi. Okullar eğitim-öğretime açıldığında İngilizce dersi olan ilk sınıfa 10 dakika kitap okutulması kararlaştırıldı.
11- Dilek ve Temenniler: 2009–2010 eğitim-öğretim yılının tüm meslektaşlarımıza ve sevgili öğrencilerimize hayırlı uğurlu olması dilek ve temennisiyle toplantı sona erdirildi.







KARARLAR:
1- Sınıflarda derslerin işlenişi sırasında mümkün olduğunca müfredata uyulması, müfredata uygun seyredilemeyen sınıflarda sınıf seviyesine uygun öğretim yapılması kararlaştırıldı.
2- ****** ilke ve inkılâplarının sadece bağdaşık konularda değil ders içinde ilintili bölümlerde de aktarılması kararlaştırıldı.
3- 4. ve 5. sınıflarda en az 2 yazılı sınav 6. 7. 8. sınıflarda ise en az 3 yazılı sınav yapılması.
a- Her dönem en az 1 ortak sınav yapılması kararlaştırıldı.
b- Performans Görevlerinin Ekim ayı içinde öğrencilere duyurulup Aralık ayı sonunda toplanmasına karar verildi.
c- Proje ödevlerinin Ocak ayı içinde verilip Mayıs ayı sonunda toplanması kararlaştırıldı.
4- Derslerin işlenişinde mümkün olan ( okul imkânları dâhilinde ) tüm görsel ve işitsel kaynakların kullanılması kararlaştırıldı.
5- Derslerin işlenişinde ağırlıklı olarak; karşılıklı diyaloglar, soru cevap tekniği, grup çalışması, ikili çalışma teknikleri, simülasyonlar, drama, şarkı tekniklerinin kullanılması kararlaştırıldı.

Admin
Admin

Mesaj Sayısı : 15
Kayıt tarihi : 11/09/09

Kullanıcı profilini gör http://kalkanderemem.yetkinforum.com

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

Önceki başlık Sonraki başlık Sayfa başına dön

- Similar topics

 
Bu forumun müsaadesi var:
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz