Giriş yap

Şifremi unuttum

Kimler hatta?
Toplam 1 kullanıcı online :: 0 Kayıtlı, 0 Gizli ve 1 Misafir

Yok

[ Bütün listeye bak ]


Sitede bugüne kadar en çok 30 kişi 31st Temmuz 2017, 3:13 pm tarihinde online oldu.
En son konular
» Zümre öğretmenlerle tanışma
5th Ekim 2009, 10:03 pm tarafından Admin

» 2009- 2010 Özel Eğitim zümresi
3rd Ekim 2009, 11:39 am tarafından Admin

» 2009- 2010 Bilişim Teknolojileri dersi zümresi
3rd Ekim 2009, 11:36 am tarafından Admin

» 2009- 2010 Fen Bilgisi zümresi
3rd Ekim 2009, 11:31 am tarafından Admin

» 2009- 2010 Din Kültürü il zümresi
3rd Ekim 2009, 11:25 am tarafından Admin

» 2009- 2010 Beden Eğitimi dersi zümresi
3rd Ekim 2009, 11:21 am tarafından Admin

» 2009- 2010 Müzik dersi il zümresi
3rd Ekim 2009, 11:19 am tarafından Admin

» 2009- 2010 Görsel sanatlarl zümresi
3rd Ekim 2009, 11:16 am tarafından Admin

» 2009- 2010 Matematik il zümresi
3rd Ekim 2009, 11:06 am tarafından Admin


2009- 2010 3. sınıf il zümresi

Önceki başlık Sonraki başlık Aşağa gitmek

2009- 2010 3. sınıf il zümresi

Mesaj  Admin Bir 3rd Ekim 2009, 10:56 am

2009–2010 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI RİZE İLİ
3. SINIFLAR İL ZÜMRE BAŞKANLARI TOPLANTISI


Yer: Kurtuluş İlköğretim Okulu

Tarih: 15.09.2009

Saat:10.00



GÜNDEM MADDELERİ
1. Açılış ve yoklama
2. Türkçe, Matematik, Hayat Bilgisi derslerinin tek tek incelenmesi
3. Sınıf kitaplıklarının zenginleştirilmesi
4. Veli- öğretmen- okul ilişkisi
5. Eğitim öğretime katkısı olacak çevre incelemesi
6. Performans proje konularının görüşülmesi
7. Ölçme değerlendirme ölçeklerinin belirlenmesi
8. 2504 sayılı Tebliğler dergisi ******çülük ile ilgili konuların planlara aktarılması
9. Alternatif yöntem ve teknikler
10. Dilek ve temenniler


















GÜNDEM MADDELERİNİN GÖRÜŞÜLMESİ:

1–15.09.2009 Salı günü saat 10.00’da Atilla ÂŞIK başkanlığında toplantıya başlanılmıştır. Yoklama alındıktan sonra Ardeşen Cumhuriyet ilköğretim Okulu öğretmeni Tünel HALICI il zümre başkanı seçildi. İyidere Çiftlik İlköğretim Okulu öğretmeni Ayça BEKİR yazman olarak seçildi.

2- Derslerin İncelenmesi

TÜRKÇE
• Nuh AFACANLAR(Çifte Kavak Polis Amca İ.Ö.O):
2. sınıfta işlenilen metinlerin öğrenci seviyesinin üzerinde olduğunu belirtti. Metin içerisinde uzun kelimelerden(16) oluşan cümlelerin yer aldığını okula yeni başlayan öğrencinin bu cümleleri anlamlandırmakta zorluk çektiğini belirtti.
• Uğur KÖSE( Çayeli Merkez ****** İ.Ö.O):
Kitaplarda yer alan etkinliklerin her metinde aynı olduğunu belirtti. Aynı tür etkinlik örneklerinin tekrarlanması öğrencilerde bir müddet sonra bıkkınlık ve etkinliği yaparken önemsememe durumunu oluşturduğunu belirtti.
• Sultan UÇAR(Küçükçayır İ.Ö.O)
Çocuğu etkileyecek, hayal gücünü geliştirecek, dikkat ve ilgisini arttıracak türden metinlere kitaplarda fazla yer verilmediğini belirtti. Öğrenci yaş seviyesine uygun olacak çocuk edebiyatı çalışmalarının kitaplarda daha fazla yer alması gerektiğini belirtti.( fabl, fıkra, karikatür, masal, vb.)
• Muhammet BOZKURT( Hemşin i.Ö.O)
Öğretmenin bulunduğu çevreyi ve programın esnekliğini göze alarak istediği metni işlememe hakkına sahip olduğunu belirtti. Bu metin yerine bulunduğu ortamın koşullarını yansıtan farklı bir metnin gerekli etkinlik çalışmalarıyla beraber sınıfta işlenebileceğini belirtti.
• Uğur SÜRER(İkizdere Ali alemdar İ.Ö.O)
Yetersiz görülen etkinliklerde ya da farklı etkinliklerin öğretmenler tarafından takviye olarak uygulanabileceğini belirtti.
• Mehmet BİLGEN( Kurtuluş İ.Ö.O.)
Metinlerde okuma ve dinleme çalışması yaptıktan sonra öğrencilere anlattırma çalışması yaptığını belirtti. Bu sayede 5N1K çalışmalarında zorluk çeken öğrencilerinin (parçadan bütüne ulaşma -tümevarım) eskiye oranla daha başarılı olduğunu söyledi.
• Fatma Sema RUÇOĞLU(Pazar A.Mesut Yılmaz İ.Ö.O)
Kılavuz kitapta yer alan kazanım tablosuna göre metinlerin daha rahat işlendiğini söyledi. Kazanım tablosu ile o metinde kazandırılması gerekilenlerin rahatlıkla belirlendiğini söyledi.

• Ayça BEKİR( İyidere Çiftlik İ.Ö.O)
Metinlerde yeri geldikçe kazanım tablosuna uygun olarak dilbilgisi konularının işlenilmesi gerektiğini söyledi.

• Meltem İNCE(İstiklal İ.Ö.O)
Öğrencilerin kelime hazinelerinin belirlenmesi ve geliştirilmesi için kısa anılar ya da öyküler yazdırmanın yararlı olduğunu belirtti.
• Nurgül KARA( Çaykent İşitme Eng. İ.Ö.O)
Anahtar kelimelerle yapılan kısa öykü yazdırma çalışmalarının öğrencinin hem kişisel gelişimi hem de kendini yazılı ve sözlü ifade etme gelişiminde yararlı olduğunu söyledi.
• Vedat ÖNELGE(Muradiye İ.Ö.O)
Çocuklara okumayı kitap okuma olarak algılatıp kavratmak yerine okumayı hayatın bütününe yaymayı amaç edinmemizin gelecekte okuyan bir topluma kavuşmamızı sağlayabilir dedi. Çocuklara masal hikaye ya da farklı kitapları okuması için baskı yapmak yerine birden fazla seçenek sunarak ilgi duyduğu yazıları okumasında yol gösterici olmamız gerektiğini belirtti.
• Ahmet KARAKAŞ(Ortapazar İ.Ö.O)
Türkçe dersinin önemli kazanımlarından birinin de anlamak olduğunu anlamanın tüm derslerin temelini oluşturduğunu belirtti. Bu nedenle okuduğunu anlama çalışmalarına ağırlık verilmesi gerektiğini söyledi. Bu sayede öğrenci okuduğu bilgiyi içselleştirir ve yaşamına aktarabilir dedi.
• Nurettin ARS( Derepazarı Fıçıcılar İ.Ö.O)
Yeni program doğrultusunda yapılan çalışmalarda görsel okuma çalışmalarına ağırlık verilmesi gerektiğini söyledi. Bu çalışmalarla farklılıkların ortaya çıktığını ve her bireyin bakış açısının faklı veriler elde etmemizi sağladığını belirtti.
• Ahmet AKMAN(Fındıklı 11Mart İ.Ö.O)
Öğrencilerde problem çözme sosyal farkındalık yaratacak çalışmalara yer verilirse hayatı eğitim öğretime taşımış olacağımızı belirtti.













MATEMATİK

• Tünel HALICI(Ardeşen Cumhuriyet İ.Ö.O)
Matematik ders saatinin yetersiz olduğunu belirtti. En az 6 saat olması gerektiğini 1. ders konunun işlenmesi 2. derste alıştırma yapılmasının daha yararlı olacağını belirtti.
• H.Yaman ALYILDIZ( Şevket Yardımcı İ.Ö.O)
Matematik dersindeki başarının düşük olmasının sebebini 1. sınıfta okuma yazma çalışmalarının 1. dönemde ağırlıklı olması öğretmenlerin matematik dersini 2. plana atması bu sebepten dolayı belirli bir süre sonra matematik dersinde geri kalındığını belirtti.
• Hakan KARA(M. Akif İ.Ö.O)
Matematik müfredatının Türkçe ve Hayat Bilgisi müfredatından daha ağır olduğunu belirtti. Matematik soyut kavramlardan oluştuğu için somutlaştırılarak öğretilmesine ağırlık vermek gerektiğini söyledi.
• Aslı SANDIKÇI(Ş.Nedim Çalık İ.Ö.O)
Matematik dersinin zamanla kavrandığını belirtti. Öğrencinin zeka ve fiziksel gelişiminin devamlılığı ile zamanla konuların kavranıldığını söyledi.
• Meltem İNCE (İstiklal İ.Ö.O)
Çocuğun hazır bulunuşluk seviyesi yeterli olmadığı sürece matematiği öğrenemediğini belirtti. Asıl amacın öğrencinin temel bilgilerinden yola çıkarak aşama aşama çocuğun öğrenme duygusunun mutluluğuna ulaşmasını sağlamaktır dedi.
• İhsan ÇELİK
Konuşmadan kaynaklanan şive bozukluklarının öğrenmeyi etkilediğini söyledi. Bu nedenle öğretmenlerin konuşmalarında dikkatli olmalarının önemini vurguladı.
• Mustafa AKBAŞ( Güneysu İMKB İ.Ö.O.)
Öğretmenin öğrenciyi tanıması gerektiğini, her öğrenciye seviyesine uygun sorular sorulması gerektiğini belirtti. Öğretmenin amacı bireye zor olanı sormak değil öğrettiğini sorarak bireyden geri dönüt almaktır.
• Ayşe BEKTAŞ(Dörtyol Ş.Halil Sadıkoğlu İ.Ö.O.)
Matematik sevgisinin öğrenciye kazandırılması gerektiğini belirtti. Bireyin sevmediği ilgi duymadığı alanda başarı gösteremeyeceğini söyledi.
• Mehmet Önün GÜNDOĞDU(29 Ekim İ.Ö.O.)
Aile ilgisinin öğrenme üzerinde etkili olduğunu belirtti. Veli desteği olan öğrencilerin daha başarılı ve azimli olduklarını vurguladı.
• M.Tuğba GÜNER ( Çamlıhemşin ****** İ.Ö.O.)
Matematik dersinin olabildiğince materyallerle somutlaştırılarak işlenmesi gerektiğini vurguladı.


• Nermin KASAP( Taşlıdere İ.Ö.O.)
Öğrencilere konuyu kavrattıktan sonra mutlaka konu sonunda öğrenmelerini ölçmeli ve eksik kalan kısımların tamamlanılması gerektiğini söyledi.
• Rıza BİBERLİOĞLU (Çaykur İ.Ö.O.)
Her öğrencinin belirli bir kapasitesinin olduğunu amacımızın varolan kapasite doğrultusunda çocuğu geliştirmek olduğunu belirtti. Temel amaç bireyi hayata hazırlamaktır.
• Meltem İNCE(İstiklal İ.Ö.O)
Boş zamanları değerlendirme konusunda öğrencilerin ve velilerin bilgilendirilebileceğini söyledi. Boş zamanlarını sosyal etkinlik çalışmaları ile geçiren çocukların daha başarılı olduğunu söyleyerek halk eğitim merkezlerinde açılan çalışmalara yönlendirme yapılabilir dedi.


HAYAT BİLGİSİ
• Enes AKTEPE( Vakıflar i.Ö.O)
Hayat bilgisi programının öğrenci seviyesine uygun olduğunu söyledi. Öğrencilerin çalışmaları yaparken zorluk yaşamadıklarını belirtti.
• Şefik GÖLGE(Çamlıhemşin Dikkaya İ.Ö.O)
Bu yılkı öğretmen kılavuz kitabında öğrenci çalışma kitaplarının ayrı bir bölüm olarak verildiğini belirtti.

3- Öğretmen donanımı
• Ferdi EKİZ( Kalkandere Yolbaşı İ.Ö.O)
Öğretmen olarak sınıf içinde farklı kaynaklardan yararlanmanın dersin işlenmesinde yararlı olduğunu belirtti. Farklı yöntem ve tekniklerin kullanımı, öğretmenin tek kitaba bağlı kalmak yerine farklılıkları takip etmesinin sınıf içinde öğrenme ortamında çeşitlilik yarattığını belirtti.
• Tünel HALICI ( Ardeşen Cumhuriyet i.Ö.O)
Projeksiyon cihazı kullandığını ders içinde öğrencinin daha aktif olduğunu belirtti.
• Abdulvahap ALTUNTAŞ ( Hüseyin Yardımcı İ.Ö.O)
Sınıf içinde yeri geldikçe materyaller hazırlamanın öğrencilere konuları somut olarak sunmayı sağladığı için öğrenmenin kalıcılığını arttırdığını belirtti.
• Fatih IRMAK( Hemşin Merkez İ.Ö.O)
Öğretmen olarak yeni yöntem ve tekniklerin takip edilmesi gerektiğini belirtti. Yeni programın daha etkili kullanılması için sınıf içinde her öğrenciye hitap etmemizi sağlayacak yöntem çeşitliliğini oluşturmamız gerektiğini belirtti.
• Zeliha ÖZCAN( Şahika İ.Ö.O)
Öğretmen olarak hepimizin mesleki donanıma, alanına hakim oluşa, okul çalışanları ve velilerle iş birliği içinde çalışarak başarıyı elde edebileceğimizi belirtti.
• Ayça BEKİR(İyidere Çiftlik İ.Ö.O)
Etkili bir sınıf yönetiminin sınıf içinde geçirilen 40 dk daha verimli geçmesini sağlayacaktır. Öğretmen dersini verimli işleye bilmesi için mutlaka sınıf yönetimi konusunda kendisini geliştirmeli, olumsuz öğrenci davranışlarına karşı uyanık olması gerekmektedir. Bunun için öğrenciye adıyla seslenme, göz teması kurma, görmezlikten gelme, fiziksel olarak hafifçe dokunma, öğrenciyi derse katma, fiziksel yakınlık sağlama vb. tekniklere başvurmak gerektiğini belirtti.

4- Sınıf Kitaplıklarının Kullanımı
• Mehmet YÜCEL( Reşadiye Zihni Derin İ.Ö.O)
Sınıf içinde öğrencilere eğitimle ilgili gazete yazılarını kesip sınıf köşesi oluşturmanın yararlı olacağını belirtti.
• Vedat ÖNELGE( Muradiye İ.Ö.O)
Farklılıkları öğrenmesini sağlamak istiyorsak çocuğa hikaye okumayı değil her şeyi okumanın ona yarar sağlayacağını öğretmeyi amaç edinmemiz gerektiğini belirtti. Sınıf kitaplıklarını dergi, mizah, karikatür, gazete, afiş, vb. yayınlarla zenginleştirebileceğimizi belirtti.
• Nurşen YÜCEL( Ö.Şahika Salih Kalkavan İ.Ö.O)öğrencilerin ev ortamında da kitap okumalarını sağlamak için velilerle işbirliği yapılabileceğini söyledi.

5- Veli – öğretmen – okul ilişkisi
• Dilek NAZİKOĞLU(TOBB İ.Ö.O)
Yıl içinde yapılan veli ziyaretlerinin yaralı olduğunu ev ortamında velilerin kendilerini daha rahat ifade ettiklerini belirtti.
• Barış DEMİRCİ(Çay İ.Ö.O)
Veli toplantılarının sık sık yapılmasının ilişkilerin gelişmesinde yararlı olduğunu belirtti. Bireysel görüşmelerinde toplu olarak paylaşılamayan konuların görüşülmesinde etkili olduğunu söyledi.

6- Eğitim öğretime katkısı olacak çevre incelemesi
• Senem S.KAPLAN( Denizciler İ.Ö.O)
Öğretmen dosyasında bulunan çevre incelemesinin yıllar içinde yer alan değişimleri de içermesi gerektiğini ve yapılan incelemenin öğretmenin çalışmalarına destek olacak nitelikte hazırlanması gerektiğini söyledi.

7-Performans proje konularının görüşülmesi
• Seyfettin AFACANLAR( Cumhuriyet İ.Ö.O)
Yıl içinde her dersten 1performans görevinin sınıf içinde yapılacağını ve her görev için gerekli ölçeklerin hazırlanacağını belirtti.


• Mükerrem ŞEKER(Doğuş çay İ.Ö.O)
Proje çalışması olarak yıl içinde en az 1 tane ve öğrencinin istediği dersten alması koşulu ile hazırlanacağını belirtti. Ödev konusuna göre gerekli ölçeklerin hazırlanacağını belirtti.

• Ali KOTBAŞ( ****** İ.Ö.O)
Performans ve proje konularının sene başı okul zümresinde belirtilmesi gerektiğini söyledi

8-Ölçme değerlendirme ölçeklerinin belirlenmesi
• Ravut KAMACI( Taşlıdere Gazi İ.Ö.O)
Kılavuz kitapların içinde ölçme değerlendirme formlarının bulunduğunu gerekli görülen formlar öğretmenin ihtiyacı doğrultusunda doldurabileceğini söyledi.

9–2504 sayılı Tebliğler dergisi ******çülük ile ilgili konuların planlara aktarılması
• Halil TABOĞLU (Elmalı İ.Ö.O)
2504 sayılı Tebliğler dergisi ******çülük ile ilgili konuların planlara aktarılarak tüm derslerde işlenmesi gerektiğini söyledi.

10- Alternatif yöntem ve teknikler
• Ayça BEKİR ( İyidere Çiftlik İ.Ö.O)
Aktif öğrenme ve tam öğrenme yöntemleri yeni programın temelini oluşturduğunu belirtti. Bu yönteme göre her öğrenci öğrenilebilir sayılmaktadır, bireylere farklı teknikler sunarak öğrenme şemalarının uzun süreli olmasını sağlamak gerektiğini belirtti. Merdiven sıralama, sarmal öğrenme, görüş geliştirme, zihin haritaları vb. çalışmalarla yeni programa uygun hizmetler verebileceğimizi belirtti.

11- Dilek ve temenniler
Zümre başkanı Tünel HALICI’nın iyi dilek ve temennileri ile toplantı sona ermiştir.











ALINAN KARARLAR

1. Eğitim- öğretim faaliyetlerinin plan ve müfredat doğrultusunda işlenmesi kararı alındı.
2. Türkçe dersinden yeri geldikçe gerekli dilbilgisi konularının kazanım tablosuna uygun olarak işlenmesine karar verildi.
3. Ders kitaplarında sürekli tekrarlanan etkinlikleri kullanmak yerine öğretmenin alternatif çalışmalar kullanmasına karar verildi.
4. Bulunulan çevre koşullarına uygun olarak öğretmenin kitapta bulunan metin yerine farklı bir metin işleyebileceğine karar verildi.
5. Öğrencilerin kelime hazinelerini geliştirici çalışmalara ağırlık verilmesi kararı alındı.
6. Öğrencileri topluma ve hayata hazırlamak adına kitap okuma alışkanlığını kazandırmak için her şeyi okumaları gerektiklerinin kavratılması kararı alındı.
7. Okuma alışkanlığı kazandırmak için sınıf kitaplıklarının her tür yayınlarla zenginleştirilmesi kararı alındı.
8. Çocuğun hazır bulunuşluk seviyesi dikkate alınarak gerekirse bireysel çalışmalara yer verilmesi kararı alındı.
9. Derslerde soyut kavramları somutlaştırma yoluna giderek öğretilmesi kararı alındı.
10. Her bireyin kendi seviyesi doğrultusunda geliştirilmesi gerektiği kararı alındı.( Amaç bireyi bulunduğu seviyeden daha üst seviyeye çıkarmak)
11. Çocuğun öğrenme seviyesini anlayabilmek için konu sonu değerlendirme çalışmalarına ağırlık verilmesi kararı alındı.
12. Performans görevinin daha çok sınıf içinde öğretmen nezaretinde yapılması kararı alındı.
13. Ölçme değerlendirme çalışmalarının ünite sonu olarak kırtasiyeciliğe fazla yüklenilmeden yapılmasına karar verildi.
14. Öğretmenin gerekli gördüğü yerlerde farklı kaynaklardan yararlanması kararı alındı.
15. Veli toplantılarının düzenli olarak yapılması kararı alındı.
16. Dersleri etkileyici hale getirmek için farklı yöntem tekniklerin kullanılması kararı alındı.
17. Rehberlik çalışmalarının çerçeve plan doğrultusunda kazanımların ön gördüğü etkinliklerin yapılmasına karar verildi.

Admin
Admin

Mesaj Sayısı : 15
Kayıt tarihi : 11/09/09

Kullanıcı profilini gör http://kalkanderemem.yetkinforum.com

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

Önceki başlık Sonraki başlık Sayfa başına dön

- Similar topics

 
Bu forumun müsaadesi var:
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz