Giriş yap

Şifremi unuttum

Kimler hatta?
Toplam 1 kullanıcı online :: 0 Kayıtlı, 0 Gizli ve 1 Misafir

Yok

[ Bütün listeye bak ]


Sitede bugüne kadar en çok 30 kişi 31st Temmuz 2017, 3:13 pm tarihinde online oldu.
En son konular
» Zümre öğretmenlerle tanışma
5th Ekim 2009, 10:03 pm tarafından Admin

» 2009- 2010 Özel Eğitim zümresi
3rd Ekim 2009, 11:39 am tarafından Admin

» 2009- 2010 Bilişim Teknolojileri dersi zümresi
3rd Ekim 2009, 11:36 am tarafından Admin

» 2009- 2010 Fen Bilgisi zümresi
3rd Ekim 2009, 11:31 am tarafından Admin

» 2009- 2010 Din Kültürü il zümresi
3rd Ekim 2009, 11:25 am tarafından Admin

» 2009- 2010 Beden Eğitimi dersi zümresi
3rd Ekim 2009, 11:21 am tarafından Admin

» 2009- 2010 Müzik dersi il zümresi
3rd Ekim 2009, 11:19 am tarafından Admin

» 2009- 2010 Görsel sanatlarl zümresi
3rd Ekim 2009, 11:16 am tarafından Admin

» 2009- 2010 Matematik il zümresi
3rd Ekim 2009, 11:06 am tarafından Admin


2009- 2010 Din Kültürü il zümresi

Önceki başlık Sonraki başlık Aşağa gitmek

2009- 2010 Din Kültürü il zümresi

Mesaj  Admin Bir 3rd Ekim 2009, 11:25 am

2009-2010 EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI DİN KÜLTÜRÜ ve AHLAK BİLGİSİ DERSİ
İL ZÜMRE BAŞKANLARI TOPLANTISI TUTANAĞIDIR.


Tarih : 15.09.2009
Yer : Kurtuluş İlköğretim Okulu
Saat : 10.00


GÜNDEM :

1-Açılış ve yoklama.
2-2008-2009 Eğitim öğretim yılının değerlendirilmesi
a)-ÖSS ve SBS sonuçlarının branşlar bazında değerlendirilmesi
b)- Yeni Ders Programlarının branşlar bazında değerlendirilmesi
c)- 2008-2009 Eğitim öğretim yılında gerçekleştirilmeyen çalışmaların tespit edilmesi
3-Önceki döneme ait zümre kararlarının gözden geçirilmesi (rize .meb.gov.tr) adresinde mevcut (Duyurular)
4-Uygulamada karşılaşılan güçlükler ile derslerin işlenişinde birlik ve beraberliğin sağlanması için alınması gereken önlemlerin tespit edilmesi
5-******çülük konularının işlenmesi
6-Ünite ve konuların işlenmesinde zaman sürelerinin ÖSS ve SBS sınavlarında göz önüne alınarak değerlendirmelerin yapılması
7-Sınıf ortamlarında her seviyede öğrenci olduğunu dikkate alarak branşlar bazında uygulanacak öğretim metotları ile araç ve gereçlerin değerlendirilmesi
8-Ölçme ve değerlendirmede müşterekliklerin sağlanmasının belirlenmesi
9-Proje ve performans ödevlerinde uygulanacak usul ve esasların değerlendirilmesi
10-Öğrencilere kitap okuma alışkanlığı kazandırılması için gerekli tedbirlerin alınması
11-Dilek ve temenniler.

GÜNDEMİN GÖRÜŞÜLMESİ:
:

1- Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersi Zümre Başkanları Kurulu belirtilen gün ve saatte toplandı.Yapılan yoklamada öğretmenlerin hazır olduğu görüldü.
İl zümre başkanlığına oy birliği ile Şevket Yardımcı İlköğretim Okulu DKAB Öğretmeni Ali ÇAKIR, yazmanlığı ise Reşadiye Zihni Derin İlköğretim Okulu DKAB Öğretmeni Muhammet TOPAL getirildi.
2- Zümre başkanı, dersin ilke ve amaçları doğrultusunda öğrencilerimizin ahlaklı, dürüst, vatan ve milletini seven çevresine duyarlı, gerektiği zaman bu ülke ve mukaddesatı için her türlü fedakarlığı yapabilecek anlayış ve şuurla yetiştirilmesi, kendini her türlü konuda yetiştirmiş, kültürlü, düşünce ve çalışmalarıyla topluma faydalı birer fert olarak yetiştirmek için gerekli özen ve itinanın gösterilmesinin önemine değindi.
Neslihan YILMAZ söz alarak “2008-2009 eğitim ve öğretim yılının kendi alanımız açısından olağan geçtiğini söyledi.Ancak şu anki eğitim sistemindeki tek ölçütün SBS olması birtakım olumsuzluklar doğurmuştur “ dedi.
Zeynep GÜRGENTEPE söz alarak şöyle dedi:”İlde yeni bir öğretmenim.Bu sebeple önceki görev yerim Ağrı ile ilgili bilgi verebilirim.Buna göre ilimizde alan derslerine öğrencilerin ilgisi üst düzeydedir.”
Ali BALTACI söz alarak şöyle dedi:Çalıştığım okulda velilerin desteğini yeterince alamıyoruz.Kendi branşımızda birtakım zorluklar yaşanabiliyor.Bu durum inanç yönünden zayıf


ailelerin derse derse bakışına olumsuz etki ediyor.Bazı öğrencilerin çok yalan konuştuklarını , aynı zamanda veliyi de eğitme gibi zor bir görev ile karşı karşıya olduğumuzu söyledi.
Neslihan YILMAZ ise çalıştığı yerde oruç,namaz gibi konularda sıkıntı yaşamadığını ,ancak melekler konusunu işlerken sıkıntı yaşadığını söyledi.Daha sonradan çocuğun ailesinde teamül olarak “ melekleri görmüyoruz o halde varlıklarına inanmaya gerek yok ’’ gibi yanlış bir inancın söz konusu olduğunu belirtti.
Yaşar ATICI:Meleklerin konusunda kuantum fiziğinin ve atom altı parçacıklarının temel alınmasıyla ve Fen Bilgisi öğretmenleriyle bu konularda diyalog kurularak son derece etkileyici bir biçimde konunun işlenebileceğini vurguladı.
SBS sınavlarında yorum ağırlıklı soruların sorulduğu bu nedenle dersin işlenişinde eleştirel bakış açısının kazandırılmaya çalışıldığı ve yapılandırmacı yaklaşım diye ifade edilen bilgiye öğrencinin kendisinin ulaşmaya çalışması esasına dayalı yöntemlerin imkanlar ölçüsünde uygulandığı ortak görüş olarak ifade edildi.
Muhammet TOPAL , ders programında bu yıla özgü bir değişikliğin olmadığı , 2007 yılından bu yana yürürlükte olan bu ders programının bu sene 3. yılı olduğunu söyledi.Bu yıldan sonra toplumun ihtiyaçları ve öğrencilerin seviyelerinin yeniden dikkate alınmasıyla programın değişebileceği ve bazı seminerlerde bu yönde duyumlar aldıklarını söyledi.
Semra BAŞAR söz alarak şöyle dedi:Geçen yıl Bursa’da çalıştım.Bursa şartlarında öğrencilerin azımsanamayacak bir kısmında bir ahlaki çöküntü yaşanmaktadır.Bu durum olumsuz davranışları da beraberinde getirmektedir.Uyuşturucu kullanan öğrencim dahi olmuştur” dedi.
Mehmet BİR , başarıya giden yolun sevgiden geçtiğini, dersimizi sevdirmemiz gerektiğini belirtti.Allahın varlığı birliği,temel inanç esaslarının sağlam bir şekilde öncelikle kavratılması üzerinde durdu.
Ali KAMBUR,namazın şartlarından önce namaz nedir ve niçin kılınır konusunun öğrencilerle iyice kavratılmasından sonra konunun işlenişin zevkli olacağını,öğrencilerin dersi kendi katılımlarıyla üst seviyeye çıkarabileceklerini ifade etti.
Ali ÇAKIR ,söz alarak Semra BAŞAR ’ın ifadesine şu yorumu getirdi.” Rize şartlarında bahsedilen olumsuzluklar minimum düzeydedir.Örneğin benim okulumda namaz konularını vermeye başladığımda hazır bulunuşluk düzeyinin neredeyse % 100 olduğunu gördüm.Bu durum alanımız açısından sevindiricidir.’’ dedi.
3-2008-2009 Öğretim yılında yapılan zümre toplantılarında alınan kararlar incelenip, uygulama sonuçları değerlendirildi. Okul , çevre ,aile vb. kaynaklı birtakım sıkıntılar olmakla beraber genel olarak başarılı olunduğu görüldü. Hamza BÜLBÜL söz alarak, başarıyı artırmak için öğrencilerle daha iyi diyalog kurulması gerektiğini belirtti.Aile ziyaretleri sonucunda bunun faydasının görüldüğünü söyledi.
Yapılan görüşmeler sonucunda Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersinin diğer derslere göre öğrenci davranışlarında ve milli-manevi değerlerin benimsetilmesindeki etkinliği göz önünde bulundurularak öğrenci davranışları üzerinde olumlu yansıması için çalışmaların daha da artırılması konusuna vurgu yapıldı.
4-Söz alan Mehmet BİR, “SBS bağlamında temel derslerin ödev yoğunluğu sebebiyle dersimde ödevlendirme yapamıyorum,.hatta bu konuda bazı velilerden tepki de aldım” dedi.
Yapılan görüşmeler sonucunda Ali KAMBUR’un görüşü doğrultusunda ibadetlerle ilgili ayrıntıya fazlaca inip pratik yaptırmak yerine sevdirmeye yönelik çalışmaların yapılması üzerinde duruldu.
Şaban İSMAİLOĞLU: Müfredat doğrultusunda bütün sınıflarda belirlenen sure, dua,namaz,abdest,boy abdesti gibi temel dini bilgilerin eğitim-öğretim yılı boyunca zaman zaman tekrarlanarak unutulmasının önlenmesine vurgu yaptı.
Uygulama eksikliğinin öğrenme ve kavranma açısından olumsuzluğu vurgulandı.Bunun tartışmasız bir gerçek olduğu söylendi.Bu nedenle konuların içeriğine göre okul içi ve okul dışında bilgi ve becerilerin kavratılması için imkanların el verdiği ölçüde uygulanmaya gidilecektir.Örneğin, namaz ünitesi işlenirken sınıfta veya daha uygun alanlarda cami vb. tatbik edilmesi, abdest konusunu işlerken cami şadırvanının kullanılması,Hac ünitesinin sınıfta veya teknoloji sınıfında görsel materyallerden yararlanılması vb gibi uygulamaların daha etkin bir öğretim olacağı vurgulandı.



5-Söz alan Mustafa AYDIN , ******çülük konularının derslerimizde işlenmesinin zorunluluğunun yanı sıra bu konunun niteliğini artıracak bir bakış açısının dersimize kazandırılması gerektiğini belirtti. Derslerimizde onun milletimize yapmış olduğu hizmetler bundan önce olduğu gibi anlatılmalıdır dedi
Neslihan YILMAZ konu ile ilgili olarak “Gerçek ****** ve ******’ün dine bakışı nedir?” konusunun tartışmaya açılmasının yararını ifade etti.
Yapılan görüşmeler sonucunda ******çülük konularının müfredatta belirtilen kıstaslar doğrultusunda işlenmeye bundan sonra da devam edilmesi üzerinde duruldu.

Ali KAMBUR: “Özellikle laiklik konusuna önemle değinilmeli, bazı kişilerin laikliği dinsizlik olarak yorumladığı; Laikliğin dinsizlik değil bilakis laikliğin dinini yaşamak isteyen insanlara bir güvence olduğu fikri öğrenciye kavratılması gerektiğini belirtmiştir..Buna göre Laiklik ilkesinde devletimizin dinini yaşamak isteyen vatandaşlarına her türlü kolaylığı sağladığı fikri kavratılmalı ve Laikliğin dini istismar ve dine baskı aracı olarak kullanılamayacağı fikri öğretilmelidir” dedi.
6-Söz alan Murat KAYA :” Kılavuz kitaplarda sunulan yıllık planın SBS sürecini dikkate alarak haziran ayına sarkıtılmadan tekrar düzenlenebileceğini belirtti.Çünkü sınavların yaklaştığı dönemde öğrencilerin ilgisinin azaldığını” ifade etti.
Neslihan YILMAZ ,6. sınıf konularının yoğun olması nedeniyle zamanlamada bazı sıkıntılar yaşadığını söyledi.
Yaşar ATICI , 6 ünite ilgili yapılması tavsiye edilen etkinliklerin tamamını yapmak zaman açısından kendi uygulamasını ifade ederek mümkün değildir dedi.
Yapılan çeşitli değerlendirmeler sonucunda ünitelerde kaydırma yapılmayacağı, zaman ayarlamasının ise mayıs sonunda bitecek şekilde düzenlenmesi üzerinde görüş birliği sağlandı.
Şaban İSMAİLOĞLU tek ders saati ayrılarak ilk derslerin birinde oruç diğerinde ise hac ve kurban konusunun yüzeysel olarak da işlenebileceğini önerdi.Bu öneri isabetli görüldü.
7- Derslerde uygulanacak yöntem ve teknikler konusunda; Zümre başkanı Ali ÇAKIR, dersimizin genel amaçları ışığında öğrencilerimize dersimizi sevdirmenin birinci temel hedef olması gerektiğini; bu hedef doğrultusunda konuların öğrenciye anlaşılır hale getirilmesinin önemine dikkat çekti. Derse hazırlıklı gelme, ders için her türlü araçtan faydalanma gerektiğini belirtti.
Gülizar BAKIRCI, konuların öğrenci seviyesine indirgenerek, günlük hayattan da örnekler verilerek, hikayelerle süslemek suretiyle anlatılmasının önemini belirtti.
Ali ÇAKIR, konuları işlerken öğrencilerin araştırma ve düşünmeye teşvik edilmesini; daima onların sorunlarına eğilme ve çözüm bulucu yöntemler sunulması gerektiğini belirtti.
Ali KAMBUR, öğrencilerin öğretmeniyle karşılıklı rahat konuşmasına imkân vererek, kendilerine güvenmelerini sağlamak maksadıyla soru-cevap metodunun kullanılması, özellikle öğrencilerimizin ergenlik ve gençlik çağı psikolojik durumlarını iyi tetkik edip, onlara şefkatle yaklaşılması gerektiğini belirtti.
Ali BALTACI, bilhassa İlköğretimde konuların hikaye ve kıssalarla zenginleştirilmesi, gerekirse konunun özünün yazdırılmasını, tümevarım-tümdengelim metotlarının da kullanılması; ünite ve konuların işlenmesinde insan hakları, sevgi, hoşgörü, demokrasi, laiklik ve hukukun üstünlüğü gibi evrensel değerlerin öncelik olarak alınması gerektiğini belirtti.
Mehmet BİR:Ders kitapları,Öğretmen kılavuz kitapları,yardımcı kaynak kitap olarak; Mealli Kur’an-ı Kerim,Hadis Kitapları,İslam İlmihali,İslam Tarihi,İslam Akaidi ve Ahlak kitapları,dua ve surelerin bulunduğu kitap,dergi gibi kaynakların okutulması,
Yaşar ATICI:Konuların işlenişinde, konuların özelliğine göre anlatım,aktif metod,örnekleme,dramatize, soru-cevap,uygulama,araştırma,tartışma,inceleme ve benzeri metodların yerine göre kullanılması,
Murat KAYA:Öğrenciye verimli ders çalışma yöntem ve teknikleri hakkında bilgi verilmesi,
Muhammet TOPAL,Öğrencilerin zayıf ve yetersiz kaldığı konulara ağırlık verilerek ve gerekli tekrarlar yapılarak konunun daha iyi anlaşılmasının sağlanması,
Hamza BÜLBÜL:Öğrenci başarısını artırmak için aile ve okul işbirliğinin sağlanmasına,sorunlu öğrencilerin velisinin mutlaka okula çağrılmasına ve ortak çözüm yollarının bulunması,


Fazlı ZEMBİL:Namazda okunan dua ve surelerin doğru bir şekilde öğrenilmesi için dua ve surelerin kaset,VCD veya bilgisayardan dinletilmesi,
Mehmet BİR:Konuların işlenişinde konunun özelliğine göre ayet meali,hadis-i şerif,dini hikayeler ve hikayelerden örnekler verilmesi,
Yaşar ATICI:Yeri geldikçe İslama sokulmuş bidat ve hurafeler hakkında bilgi verilmesi,bu konuda gündem yakından takip edilmeli ve öğrenciler gözlemlenmeli,
Azize KAÇIRAN ERİŞMİİŞ :Öğrencilerin öğrenme isteklerini artırmak amacıyla zaman zaman sınıf içi,sınıflar arası gibi yarışmalar düzenlenmesi önerisinde bulunmuşlardır.

Yapılan görüşmeler sonucunda her okulun imkanlarına göre teknolojik cihazlardan üst düzeyde yararlanılması üzerinde duruldu.

8- Her dönem için en az 2 sınav yapılması , sınav sorularının çok sorulu ve kısa cevaplı olması veya öğrencilerin merkezi sınavlara hazırlanması açısından çoktan seçmeli test şeklinde yapılması uygun görülmüştür.

Sınavlar için cevap anahtarı hazırlanmasına,ders içi performansları verirken öğrencinin ders içi ve ders dışı etkinlikleri,sure ve duaların bilinmesine,ahlaki yapı ve bireysel farklılıkların dikkate alınması ve olumlu yönlerinin öne çıkarılmasına karar verildi.

9-Yaşar ATICI , öğrencilerin yapacağı performans ve proje görevlerinin kapsamının belirlendiğini belirtti.Mevzuat gereği performans görevlerinin sınıfta uygulama yapılması zorunluluğuna değindi.Bu konuda öğretmenlerin bu görevi verip vermeme gibi bir yetkisinin bulunmadığını hatırlattı.Zamanı gerekçe gösterip bu konuda bir kısaltmaya gidilemeyeceğini sözlerine ekledi.
Azize KAÇIRAN ERİŞMİŞ , öğrencileri proje ,performans görevleri konusunda yönlendirmek çok güzel sonuçlar sağlamaktadır dedi.Önceki çalıştığı okulda bu durumu gördüğünü ve öğrencilerin sınıf seviyesine uygun , özgün çok kaliteli çalışmalar ürettiklerini, bu çalışmalarını zaman zaman sunu şeklinde projeksiyon yardımıyla sunduklarını söyledi.
Proje ve Performans görevleri: Proje görevleri belirlenen ve isteyen öğrencilere yeni müfredata uygun olarak konu araştırması ve belirlemesi öğrencinin istek doğrultusunda olmak üzere ferdi veya ekip olarak belirlenip verilmeli,Performans görevleri Programda öngörülen eleştirel düşünme, problem çözme,okuduğunu anlama, yaratıcılığını kullanma, araştırma yapma gibi öğrencinin bilişsel,duyuşsal, psikomotor alandaki becerilerini aynı anda kullanmasını, geliştirmesini ve bir ürünün ortaya konmasını gerektiren çalışmalardır.
Performans görevi ve bu görevin değerlendirileceği dereceli puanlama anahtarı öğrencilere
çoğaltılarak verilir.
Yönergeyi öğrencilerin okumaları sağlanır.Gerekli yerlerde rehberlik edilmesi kararlaştırıldı.

10-Resul YILMAZ , öğrencilere okuma alışkanlığı kazandırma konusunda zorlandığını ifade etti.
Derya ŞAFAK , öğrencilerine proje ve performans görevi kapsamında kitap okuma yaptırdığını belirtti.
Yaşar ATICI, bu konuda gerekli tedbirler bağlamında okulların derslik sistemine geçerek Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersliğinin ve kitaplılıklarının oluşturulması, okuma ihtiyacı için çocukların kafasında soru işareti uyandırabilecek nitelikte derslerin işlenerek kitap okumaya kitap okumaya ihtiyaç hissettirme esastır dedi.Kitap okumayla ilgili yarışmalar ve ödüllendirmeler yapılabileceğine değindi.
Bu konuda öncelikle öğrencinin ihtiyacını hissetmesinin sağlanması ardından sınıf ve Türkçe öğretmenleriyle işbirliği yapılarak çeşitli etkinliklerle sınıf ve okul kitaplıklarının verimli bir şekilde kullanılmasının önemine değinildi.

11- 2009-2010 Eğitim ve öğretim yılının başarılı geçmesi temennisiyle zümre başkanı
Ali ÇAKIR katılımcı öğretmenlere. teşekkür ederek toplantıyı kapattı.




ALINAN KARARLAR :

1- 2009-2010 İl Zümre başkanlığına Şevket Yardımcı İlköğretim Okulu DKAB öğretmeni Ali ÇAKIR, yazmanlığı ise Reşadiye Zihni Derin İlköğretim Okulu DKAB Öğretmeni Muhammet TOPAL getirildi.
2- 2008-2009 Eğitim Öğretim yılında yapılan zümre toplantı tutanakları incelenip değerlendirildi.Eksiklikler olmakla beraber başarılı bir yıl geçirildiği tespit edildi.
3- Başarıya giden yolun başta sevgi olmak üzere, emek ve gayretin yanında öğrencilerde merak duygusunun her zaman canlı tutulması başarıda önemli bir etken olduğu tespit edildi.
4- Zümre toplantılarının eğitim ve öğretimin gelişmesinde, bilgi, fikir ve materyal alışverişinde bulunmayı sağladığından öneminin tartışmasız olduğu kabul edildi..
5- Eğitim ve öğretimin ****** oluşturduğu fikir ekseninde gerçekleşmesi için yeni nesillere sağlıklı bir şekilde verilmesi için ******çülük konusu Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersinde de konular bağlamında verilmesi kararlaştırıldı.Ayrıca Laiklik konusu yanlış anlamalara yer vermeden doğru bir şekilde verilmesi,Laikliğin dinsizlik olmadığı, aksine bireylere vicdan ve fikir özgürlüğü verdiği belirtildi.
6- Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersinin özel ve genel amaçları 2517 sayılı Tebliğler Dergisinden okundu. Bu doğrultuda öğrencilerimizin ahlaklı, dürüst, vatanını ve milletini seven iyi bir birey yetiştirilmesi gerektiği kararlaştırıldı.
7- Derslerde uygulanacak yöntem ve teknikler konusunda,özellikle dersi sevdirme,hazırlıklı gelme, yaratıcı drama, hikayeci yöntem, çoklu zeka kuramı gereğince davranmak, ders materyallerin temini, seviyeye inme, günlük hayattan örneklemeler,yapılandırmacı yaklaşım vb. yöntemler uygulanması kararlaştırıldı.

8- Ölçme ve değerlendirmede ise, her iki denem için ikişer sınav, yazılılar klasik veya test şeklinde olabilir.Testler, test tekniğinin gerektirdiği bütün çeşitleriyle zenginleştirilerek yapılması, her dönem performans görevleri verilmesi ve bu görevlerin öğrenciye bildirilen bir ölçek dahilinde değerlendirilmesi kararlaştırıldı.

9- İyi bir eğitim-öğretim için, okul-veli-öğrenci ilişkisinin kurulup velinin eğitime pozitif katkıları sağlanmalıdır.

10- Konular gereği diğer zümre öğretmenler iler ilişkiler kurulup bilgi ve veri alışverişinde bulunulması gerekmektedir.

11- Konuların içeriğine göre okul içi,okul dışı uygun mekanlarda bilginin uygulanıp kavratılması imkanlar ölçüsünde değerlendirilmelidir.

Admin
Admin

Mesaj Sayısı : 15
Kayıt tarihi : 11/09/09

Kullanıcı profilini gör http://kalkanderemem.yetkinforum.com

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

Önceki başlık Sonraki başlık Sayfa başına dön

- Similar topics

 
Bu forumun müsaadesi var:
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz